Jsem velkej fanda na pana Koudelku... Přeju mu: Dobrý zrak, bystrou mysl a pevný krok.
Tento film neznám, pamatuji ILFORD FP4 úžasný film s velkým rozsahe ISO
Jako zakladni nahled je to pouzitelne. Jen je problem jak z toho odfiltrovat pripadne fotky pro timelapsy nebo stacked-fotos pro astrofotografii? Z obojiho dostaneme hromadu fotek, ktere jsou ale pak ve vysledku reprezenovany jen jednou fotkou. Pocitat to jako jedna nebo vic? To je otazka. Ale asi spis zalezi na celkove filozofii, protoze oba vysledky maji v urcitem pohledu smysl.
Článek je sice 3 roky starej, možná za tu dobu autor ňákou tu zrcadlovku opravdu vyzkoušel (podle toho co píše jí sotva viděl, jsou to lži co tam píše), ale stejně mi to nedá a musim na to reagovat. Je to hromada blábolů, o něčem by se dalo polemizovat a debatovat, ale v jednom autor vyloženě lže a to je ta ergonomie a ovládání, to je hlavní důvod proč jsem šel do bezzrcadla, protože tolik rollerů a programovatelnejch tlačítek jako maj bezzrcadlovky nemaj ani některý full framy od Canonu a Nikonu!!! Když chci zrcadlovku která má 2 rollery (pro clonu a čas) a k tomu ještě programovatelný tlačítka kam si můžu nastavit co chci, tak za ní dam nejmíň 50 litrů, ale ty samý ovládací prvky má každej panasonic nebo olympus za 15 litrů, tak autore nelži. ;-)
Na FB padl ještě dotaz, jaké řešení je dostatečně jednoduché pro obyčejného smrtelníka. Tady je má odpověď, ať je to tu pěkně pohromadě s původním článkem:
Nejjednodušší jsou a nízké vstupní náklady mají specializované cloudové zálohovací služby – např. CrashPlan nebo Backblaze. Nevýhodou je počáteční pomalý náběh služby (než se poprvé zazálohují všechna data), přírůstkové zálohy jsou pak už většinou v pohodě. Není to samozřejmě vhodná cesta pro někoho, kdo je připojen např. přes LTE modem s relativně nízkým limitem dat.
Jako doplněk k tomu je rozumné mít data zálohovaná na externím disku nebo diskovém poli, což jednak zajišťuje vždy rychlejší provedení záloh i obnovu dat. Dalším důvodem, proč mít lokální kopii, je to, že v případě cloudové služby musíte věřit poskytovateli, že to celé nevypne – stát se to může a v krajním případě nemusíte dostat šanci data stáhnout. Zní to drasticky, ale správně nastavené zálohování vždy počítá s tím, že některá ze záloh může nenávratně a rychle zmizet, přičemž pravděpodobnost, že najednou přestane fungovat cloudová služby i vaše místní kopie je samozřejmě menší, než když máte jen jednu zálohu.
U místních kopií musíte zase myslet na to, že je-li disk ve stejné lokalitě a nebo trvale připojen k počítači, kde jsou primární data, hrozí, že bude v případě krádeže nebo havárie zničen spolu s nimi.
Zálohování se samozřejmě nastavuje úměrně tomu, jak důležitá data chráníme. Já osobně to řeším takto:
1. Primární data leží na diskovém poli Synology s více disky, kdy výpadek jednoho disku neznamená ztrátu žádných dat (toto většina diskových polí umí řešit sama a poměrně jednoduše při zapojení)
2. Automaticky vzniká každodenní záloha na externí disk – toto se dá naklikat na Synology v jeho webovém rozhraní. Počet starších verzí je dán kapacitou úložiště. Pokud se data moc nemění, není potřeba nějaká enormní hodnota.
3. Data ze Synology se zálohují do CrashPlanu – většina je tedy obvykle do cca 24 hodin zazálohovaná do cloudu. Během té doby leží fotky typicky ještě na původní SD kartě. V CrashPlanu je kompletně vyřešeno verzování a možnost vracet se libovolně v historii.
Nejlepší fotky obvykle dávám na svůj web v plném rozlišení (pro návštěvníky se z něj generují menší verze, originál není veřejný), takže v případě relativně málo pravděpodobného kritického souběhu výpadku všech tří umístění fotek (diskové pole, externí disk, CrashPlan) mám ještě full-res JPEGy.
Kdyby selhalo tohle všechno a o fotky jsem přišel, tak budu hrozně smutný, ale svět se nezboří :)
Celkové náklady obdobného řešení jsou cca 10 000 Kč za diskové pole a disky a cca 150 dolarů ročně za CrashPlan (rodinný plán umožňující zálohování až 10 počítačů, tarif pro jeden počítač stojí polovic).
Bylo by docela fajn přidat ještě nějakou úroveň zálohy, která nebude tak moc závislá na třetím subjektu, bude geograficky v jiné lokalitě (chráněná proti krádeži/zničení společně s primárním polem), ale umožní rychlou obnovu dat – ovšem prozatím jsem nepřišel na řešení, které by bylo za rozumnou cenu a bez ručních úkonů (jako třeba přenášení USB disků mezi více lokalitami). Software CrashPlanu jde sice používat k zálohování zdarma na jiný počítač, kde rovněž běží, a Synology umí nějaké varianty záloh na druhé diskové pole, ale jsou tam samozřejmě vždy náklady na HW na druhé straně, které se mi už nechce/nehodí nést :)
Doplním ještě, že kdysi jsem se o zálohování fotek obsáhle rozepsal pro Paladix. Článek je už staršího data, ale obecné teze z něj jsou stále platné: http://www.paladix.cz/clanky/zalohovani-fotografii-obecne-i-konkretne.html
Předchozí komentář jsem sem překopíroval z Facebooku. V dalším komentáři jsem jej na základě reakcí ještě doplnil tímto příkladem:
Jde o situaci, kdy nějakým způsobem dojde k poškození obsahu souboru, aniž by se projevily klasické příznaky havarujícího disku (špatné sektory atd.). Důvodem může být třeba vadná RAM v diskovém poli, ale i triviální chyba aplikace nebo její obsluhy. Poškozený soubor jsi zatím nepotřeboval, takže sis chyby nevšiml. Relativně rychle vadným souborem přepíšeš ten správný na místních externích discích a řekněme, že během pár měsíců pak při rotaci i ten na disku v bance. Po roce Ti někdo napíše, že chce koupit licenci na danou fotku a Ty zjistíš, že už nemáš ani jednu nepoškozenou verzi.
Rsync v tomto nijak nepomůže – pro něj se soubor prostě změnil, takže ho překopíruje. Jedinou záchranou by bylo verzování, kdy změna souboru neznamená jeho nevratný přepis, ale naopak vytvoření nové verze. Rsync obalený nějakým tím skriptováním v shellu by to technicky zvládal, protože umí vytvářet hardlinky nezměněných souborů, ale není to zrovna přímá cesta. Z unixových utilit pro příkazovou řádku se na to zaměřuje například rsnapshot nebo rdiff-backup (ten příliš nedoporučuji, protože ukládá jen rozdíly mezi verzemi souborů, což sice může hodně šetřit místo, ale zároveň je to dost zranitelné, protože poškození některé ze starších verzí znemožní obnovení novějších).
Je možné, že jsem něco v popsaném systému přehlédl, ale pročetl jsem si to dnes ještě jednou a myslím, že proti popsané situaci odolný není. Záleží samozřejmě na tom, jestli je to v kontextu daných dat únosné riziko. Osobně to doporučuji mít podchycené vždy, ale za absolutní nutnost to považuji v případě zakázkového focení, kdy klient může po čase fotky potřebovat znovu.
Martine, Tvůj systém má – pokud jsem to správně pochopil – jednu zásadní chybu. Máš v podstatě čtyři kopie:
1. Na kartách – přirozeně zanikají cca po 4 měsících 2. Na NASu 3. Aktuální kopii z NASu na externích discích přepisovanou relativně často 4. On něco starší kopii z NASu na druhé sadě disků v bance přepisovanou méně často
V praxi to znamená, že jsi poměrně chabě chráněn proti lidské chybě (např. nevědomky smazané soubory) nebo méně zřejmým chybám HW či SW (smazání/poškození souboru bez viditelné havárie disku). Pokud má být záloha v bance k něčemu dobrá, musíš jí občas aktualizovat, takže v relativně krátké době (řádově měsíce?) přepíšeš všude správné soubory poškozenými a máš smůlu. Spolehlivé zálohování musí verzovat a to alespoň progresivně (starší verze mají větší rozestupy), ideálně ale při každé změně. Na problém můžeš přijít klidně po roce nebo dvou.
Pokud jde o cloudové zálohování, nemá cenu se upínat k Dropboxu a spol. – nejsou to zálohovací, ale synchronizační služby, kde starší verze či smazané soubory mizí v příliš krátkém čase (obvykle měsíc). Zálohování nad nimi lze postavit, ale pouhé nahrání souborů na ně jím není. Výjimkou by mohl být francouzský Hubic, který podporuje speciální funkci zálohování a kromě toho má za rozumný peníz potřebnou kapacitu (10 TB za 50 eur ročně).
Cloudové zálohování jsou specializované služby jako Backblaze nebo CrashPlan, které mají většinou cenově dostupné neomezené úložiště, řeší správně verzování, přenos a ukládání velkých souborů (deduplikace) a v neposlední řadě nevyžadují ruční úkony (ze zkušenosti vím, že co se má dělat ručně se nedělá dost často a někdy dokonce vůbec). Prvotní záloha je u nich ale problém, pokud jde o stovky giga až terabajty dat – málokdy na ně jde nahrávat plnou rychlostí vaší linky, takže je to většinou na týdny až měsíce, během kterých je třeba zálohovat jinak. Osobně ostatně doporučuji mít dva systémy záloh i při cloudové variantě, přinejmenším kvůli rychlosti obnovy všech dat – obnovit třeba giga dat z cloudu je v pohodě, ale při kompletní havárii primárního disku už může jít o terabajty a tomu odpovídající dobu obnovy.
Porovnával jsem Camera Raw a DPP 4. Detaily jednoznačně lépe vykreslil z RAW DPP. Ovšem za cenu rychlosti. Ale DPP dávám přednost. Camera RAW použiji jen v některých případech.
A proč to lze v CC verzi? To mi nedává moc smysl...
V LR6 nemuze, kvuli US pravum. Stu Maschwitz to zminoval ve svem clanku o Dehaze http://prolost.com/blog/dehaze Podle me to bude az v LR 7.
Mám problém se stažením starších vydání. Zkoušel jsem to v mozile a opeře, oba prohlížeče jsou aktuální. Po načtění celého pdf a následného stažení mi acrobat hlásí poškozený soubor bez možnosti opravy. Bylo by možné poslat mi odkazy z nějakého úložiště pro stažení? (mám zájem o č. 3,5 a 6). Předem díky
FOTIL JSEM SPORT V HALE. Pořad to nebylo ono. Takjsem zakoupil pořadný sklo Canon 70/200 IS. Je to parada fotky super a jak pisete vymenit objektiv, prace, téžky je to atd. Ted jsem manzelce koupil Sony 10 17/200 pocele delce 2,8 a mam ho porad u sebe a vsem hondoporučuji.
Stativ mám stejný jen hlavu mám B-2.Jediný drobný nedostatek je ve stativovém šroubu, který nemá křídlové utažení, ale drážku proto musíte mít sebou stále alespoň jednu minci na utažení (stačí i česká koruna)...
Z Facebooku FOCUSCLUBU.CZ https://www.facebook.com/focusclub.cz Fotograf Radim Kopec napsal: procetl jsem cely clanek a je to tezke posoudit (reportaz) jsem nevidel ... záleží, jak ji tam uveřejnili .. ale pokud je to třeba "švenk" přes fotku, pak je to ok .. jako když se dělá reportáž z vernisáže, taky nikdo neplatí za to, že byla fotografie v záběru (tam se ale jedná o veřejnou akci) .. predpokladam, ze nova uz uvadi zdoj (napr. internet). Dobry pravnik by z toho urcite vytriskal prasule, ale logicky je to myslim ok .. navic tv primo na teto fotografii urcite nevydelavala (pokud slo o reportaz) .. horsi by to pro tv bylo, kdyby ji pouzila ve znelce, nebo v reklamni kampani .. jako komusi kdysi jeden operator ukradl fotografii (resp. ne operator, ale reklamka) a on pak vysoudil solidni balik ... imho vim moc dobre, jak to v nekterych reklamkach chodi .. prinese se katalog fotek na prodej a grafik dostane prikaz "naskenuj to a hod to tam" .. tim to cele hasne .. zadne kupovani nebo reseni autorskych prav po schvaleni a aplikovani Takze chranit se je treba, ale s rozumem .. a vzkaz pro zacinajici fotografy (i ty pokrocile): kdyz vam nekdo rekne, ze naco mate logo na fotkach a ze to na fotce rusi, nereste to a logo pouzivejte dale casem budete delat tak dobre fotky, ze lidi uz o logu brblat nebudou a vy budete v pohode, protoze to budete mit v krvi a "neoznacena" fotka vam na net jen tak neunikne .. howgh
Jak se jmenuje? Nějaký link by nebyl?
Ja bych jednoznacne zvolil jakykoliv film ci dokument od Helmuta Newton.
A co Antonioniho Zvětšenina s Davidem Hemmingsem...? Půl století se drží v TOP TEN světové kinematografie, i když je "jenom" o smyšleném fotografovi :-) Jiný hraný k vidění je i Dobré světlo s Heřmánkem v hlavní roli.
Ještě jeden trailer http://www.youtube.com/watch?v=IgsCN4-EP0Y
Z facebooku Kevin V. Ton: Prima seznam. Pro mě je z hraných filmů na vrcholu žebříčku Under Fire z roku 1983 o událostech v Nikaragui v době občanské války na přelomu sedmdesátých a osmdesátých let. Nick Nolte, Gene Hackman, Joanna Cassidy, Jean-Louis Trintignant, Ed Harris a s muzikou Jerry Goldsmitha. Tady je trailer: http://youtu.be/IgsCN4-EP0
Největší výběr filmů za dobré ceny mají v Bé fotu, Janovského č.5, Praha 7 (kousek od Strossmayerova náměstí). Doporučuji.
Tušíte proč jsou cca srovnatelné CF karty cca 2x a více dražší?
Tak super, děkujeme za pozitivní tip. Kingston 32GB Secure Digital SDHC - class 10 http://www.vmshop.cz/SD10V-32GB/kingston-32gb-secure-digital-sdhc Class 10 je takový rozumný minimum do rychlých strojů. Zvládá hravě FullHD video, takže focení také.
Fotobazar se zobrazí pouze přihlášeným
Na tomto místě se registrovaným a přihlášeným fotografům zobrazuje fotobazar.
Hello. I’m the advertising manager of the site https://fixthephoto.com/ and I’m interested in the possibility of buying an external link on your thematic site, both from new articles and from old articles. Are you ready to place an eternal link to us and how much will it cost? Payment in PayPal. Maybe you have other thematic photo sites - ready to consider. We also have an affiliate program with commissions up to 50%, more details at https://fixthephoto.com/affiliate-program Let us know if you are interested in such cooperation. Thank you for your attention and response. Regards, Yura M. fixthephoto.com.buy.link@gmail.com